POP

SWOT-analyse

Strengths (sterktes)

  • ik kom mijn afspraken na
  •  Goede houding naar patiënten tijdens mijn stage
  • mijn communicatie tijdens D&T met de patiënt is goed
  • t-shirt aan horloge af

Weaknesses (zwaktes)

  • vakjargon
  • ongeduldig
  • iemand niet uit laten praten
  • concentratie

Opportunities (kansen)

  • oefenen van de terminologie
  • zelfbewustwording

Threaths (bedreigingen)

  • concentratie
  • onzekerheid

 

SWOT-analyse reflectie

Wat gaat er goed

Met Methodisch werken heb ik altijd mijn opdrachten op tijd ingeleverd en houd me aan de afgesproken afspraken.  Op mijn stage had ik een juiste houding naar de patiënten toe.

Wat kan er beter

De manier waarop ik dingen zeg kan worden verbeterd. Mijn taalgebruik tijdens tentamens met voorname skills moet ik op letten. Ik gebruik niet altijd de juiste terminologie tijdens palpatie/ anatomie in vivo.

Leerdoelen

Welke leerdoelen wil ik behalen?

1. De juiste vakjargon kunnen toepassen. Dit wil ik aan het eind van elke FLP kunnen. Dat komt omdat ik elke FLP weer iets nieuws leer ik heb dit leerdoel gehaald als ik inderdaad tijdens skillstoetsen de juiste vakjargon weet te gebruiken en ik hier geen commentaar op krijg.

  1. geduldiger zijn of het minder laten zien. Dit wil ik behalen aan het eind van FLP-3 bij methodisch werken. Ik heb dit doel bereikt als ik hier geen commentaar meer op krijg van mijn groepsleden of het moet positieve feedback zijn.
  2. mensen uit laten praten. Dit wil ik bereikt hebben aan het eind van FLP-3. Dit doel heb ik bereikt wanneer ik zelf er van bewust ben dat ik het niet meer doe.
  3. verbeteren van mijn concentratie. Dit wil ik bereikt hebben aan het eind van FLP-4. Ik heb hier lang de tijd voor nodig, omdat ik dit niet 1,2,3 kan verbeteren. Ik heb dit bereikt als mijn concentratieboog merkbaar langer is geworden en ik minder snel afdwaal. Dit krijg ik te horen als feedback tijdens methodisch werken.
  4. beter onder toezicht kunnen presteren. Dit wil ik aan het eind van flp-4 hebben bereikt. Dit is moeilijk voor mij omdat ik altijd zenuwachtig ben wanneer ik meot presteren voor mensen. Ik heb dit behaald wanneer ik het zelf onder controle heb.

 

PAP

  • Vakjargon ga ik verbeteren door woorden op te schrijven met de betekenis erbij of die ga ik erbij zoeken zodat ik weet wat het woord betekent. Tijdens het oefenen zal ik letten op mijn vakjargon en mijn oefenmaatjes om feedback vragen wanneer ik iets anders kan zeggen
  • Ik moet leren geduldiger te zijn. Tijdens methodisch werken is het duidelijk te zien wanneer ik ongeduldig ben en dat moet ik zelf veranderen. Ik heb Marcel gevraagd of hij mij erop kan wijzen.
  • Ik praat graag door iemand heen wanneer ik iets wil gaan vertellen en iemand nog niet klaar is. Ik ga zelf bewust op letten dat ik mensen niet onderbreek tijdens hun verhaal
  • Ik merk dat ik soms snel mijn concentratie verlies en ik niet weet waar het over gaat tijdens een vergadering. Bij methodisch werken ben ik nu voorzitter waardoor ik mij meer verantwoordelijk voel en mijn concentratie daardoor niet mag verliezen. Ik ga voor anatomie in blokken van 20 minuten leren en wanneer dit goed gaat proberen dit met 5 minuten telkens dit te verlengen om zo mijn spanningsboog te verlengen.
  • Om beter onder toezicht kunnen te presteren ga ik vaker tijdens IF voor de klas staan. Je kan aangeven waar jij wilt dat de klas op let en dan is dit de ideale kans om feedback te krijgen. Ik houd er totaal niet van om voor de klas te staan, maar door het vaker te doen gaat het vanzelf makkelijker worden. Ook helpt dit hopelijk tegen de zenuwen wanneer ik op tentamens moet presteren, omdat ik weet dat er dan ook op mij gelet wordt.